آذربایجان غربی خاک طلا دارد Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود


آذربایجان غربی خاک طلا دارد

 

آذربایجان غربی خاک طلا دارد

گردشگری

گردشگری

چه فاکتورهایی برا جذب توریست و توریستی شدن استان حائظ اهمیت است

میخواهیم آذربایجان غربی را با سایر استان های کشور از چند لحاظ مقایسه کنیم

آذربایجان غربی خاک طلا دارد

آذربایجان غربی خاک طلا دارد

 از جنبه های

۱_تاریخی

۲_اب و هوایی(طبیعت)

۳_جغرافیایی

۱_تاریخی

البته در اینجا به مهمترین آثار تاریخی اشاره میکنیم

استان هایی که در کشور ما عمدتا از آثار تاریخی جذب توریست میکنن(در ضمن تفاوت میزان سرمایه گذاری برای بازسازی و اقداماتی که برای جذب گردشگر به این آثارها هزینه شده را خودتان قضاوت کنید)

(اصفهان_شیراز_کرمانشاه)

اصفهان:

عمارت چهل ستون

عمارت چهل ستون

پل خواجو اصفهان

پل خواجو اصفهان

عمارت چهلستون

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت

نقش جهان اصفهان

نقش جهان اصفهان

پل خواجو

پل الله‌وردی‌خان یا سی و سه پل

منارجنبان

میدان نقش جهان

عمارت هشت بهشت

بازارهای تاریخی اصفهان

شیراز:

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی

تخت جمشید

تخت جمشید

پاسارگاد

تخت جمشید

نقش پیروزی

نقش برجسته بهرام

قلعه دختر

ارگ کریم خانی

آرامگاه شاه شجاع

باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد

پاسارگاد

پاسارگاد

باغ ارم

باغ عفیف آباد

آرامگاه خواجو کرمانی

ارامگاه سعدی

آرامگاه حافظ

کرمانشاه

ـ پارک جنگلی شرقی طاق بستان

پارک جنگلی شرقی طاق بستان

پارک جنگلی شرقی طاق بستان

بیستون

بیستون

ـ پارک جنگلی غربی طاق بستان

ـ پارک دریاچه قره سو

ـ بیستون

طاق بستان(تاق وسان)

شکار گاه خسرو پرویز

آذربایجان غربی

تخت سلیمان

تخت سلیمان

قلعه کاظم داشی

قلعه کاظم داشی

دژ بسطام

غار سهولان

قلعه کاظم داشی

قره کلیسا

کلیسای ننه مریم

باغ سردار ماکو باغچه جوق

تپه باستانی حسنلو و جام زرین

تپه باستانی حسنلو و جام زرین

تپه باستانی حسنلو و جام زرین

باغ سردار ماکو باغچه جوق

باغ سردار ماکو باغچه جوق

البته همانطور که اشاره شد در اینجا ما مهمترین آثارهای تاریخی را که بیشترین گردشگر را دارد ذکر کردیم

حال  این سوال مطرح میشود که چرا استان آذربایجان غربی با وجود آثار تاریخی فراوان که در اینجا تنها به برخی از آنه اشاره شد محروم از درآمد بخش گردشگری است.در حالیکه استان های اصفهان-شیراز-کرمنشاه-حتی استان های کویری مانند یزد و کرمان از کوچکترین آثار تاریخی هزینه کرده از شبکه های اصلی تبلیغ کرده و بیشترین بهره برداری ممکن را میکنند.

 

 

از جنبه آب و هوایی و طبیعت مقایسه کنیم

اصفهان (سپاهان) مرکز استان اصفهان، با پهنه‌ای حدود ۲۵۰ کیلومترمربع، در دل فلات ایران قرار گرفته است. آب و هوای شهر اصفهان نیمه خشک و معتدل است، به طوری که متوسط درجه حرارت سالانه این شهر حدود ۱۶ درجه سانتیگراد و متوسط بارندگی سالانه این شهر در حدود ۱۳ میلیمتر می باشد.

. به طور کلی، اصفهان شهر کم آبی است ولی به واسطه وجود رودخانه زاینده رود، کشاورزی در این استان توان رشد پیدا کرده است. اصفهان به لحاظ واقع ‏شدن در مرکز جغرافیایی ایران و با داشتن آب و هوایی معتدل و خاکی حاصلخیز و آب ‏کافی زاینده ‏رود (زنده رود)، از دیرباز به‏ عنوان مکانی برای سکونت، مورد توجه بوده است

.

شیراز

آبشار کوهمره سرخی

آبشار کوهمره سرخی

دریاچه پرشان

دریاچه پرشان

_آبشار مارگون1

_آبشار مارگون۱

1_آبشار مارگون

۲_دریاچه پرشان

۳_چشمه جوشک

۴_منطقه بمو

۵_روستای قلات

۶_آبشار کوهمره سرخی

۷_دریاچه محارلو

۸_دریاچه دشت ارژن

یزد

یزد

یزد

1_بیابان‌های ایران در استان یزد یکی از زیباترین منظره‌های اکوتوریستی دنیا به شمار می آیند. تپه‌های ماسه‌ای یکی از فرآیند‌های مناطق بیابانی است که در اطراف شهر یزد با مساحتی در حدود ‌‌۳۰ هزار هکتار گسترش یافته است. سن تپه‌های ماسه‌ای اطراف شهر یزد کم تر از ‌‌۲ هزار سال برآورده شده که ریشه در تاریخ فعالیت‌های انسانی و به طور کلی بیابان زدایی انسان ساز داشته و حاصل استفاده‌ی بی‌رویه از گیاهان توسط جوامع گذشته است. عمده‌ترین‌ و شاید تنها کانون‌های‌ طبیعی‌ و دیدنی‌ استان یزد، دامنه‌های‌ شیرکوه‌ اعم‌ از پیش کوه‌، میان کوه‌ و پشت کوه ‌است‌. دره‌های‌ سرسبز و زیبای‌ منشاد، بنادک‌ سادات‌ (بنافت‌)، طرزجان‌، ده‌بالا، باقی‌آباد، فخرآباد و ثانی‌آباد در میان کوه‌ و دره‌های‌ سانیچ‌، بردستان‌، بنادک‌ دیزره‌، سخوید، شواز، بیداخوید، نصرآباد، مزرعه‌ آخوند، علی‌آباد، شاه‌آباد، شریف‌آباد، صادق‌آباد در پشتکوه‌ به‌ دلیل‌ برخورداری‌ از آب‌ و هوای‌ خنک‌ در تابستان‌های‌ گرم‌، ییلاق‌سنتی‌ مردم‌ بومی‌ محسوب‌ می‌شوند و هر ساله‌ در فصل‌ تابستان‌ هزاران‌ خانواده‌ یزدی، ایرانی و جهانگردان‌ را پذیرایی‌ می‌کنند

آذربایجان غربی

(استان آذربایجان غربی پر از آبشارها-غارها-رودخانه ها-چشمه ها-دره های سر سبز دیدنی فراوان می باشد که هر کدام جلوه بسیار ویژه ای به این استان سرسبز میدهد و به دلیل کثرت این منابع ما فقط به گوشه ای از جاذبه های طبیعی استان میپردازیم این در حالیست که به سبب عدم سرمایه گذاری در این مکان ها گردشگران به این استان  از این نعمت ها خدادادی بی بهره هستن.)

۱_دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

دریاچه زیبای ارومیه، بزرگ ترین آبگیر داخلی و مهم ترین دریاچه دایمی ایران است که در شمال غرب فلات ایران و در مرکز فلات آذربایجان قرار دارد. این دریاچه با ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت بیستمین دریاچه جهان از نظر وسعت به شمار می رود و ژرفای آن در نقاط مختلف بین پنج تا شانزده متر است. آب دریاچه ارومیه شور است و اگرچه در منطقه سردسیر قرار دارد، ولی هرگز در زمستان یخ نمی بندد.

آب و لجن این دریاچه به دلیل داشتن املاح معدنی فراوان از جمله کلروردو سدیم و کلروردو کلسیم منیزیم، خاصیت درمانی و ضدعفونی دارد و برای مداوای امراض جلدی و استخوانی و رفع رماتیسم و سیاتیک تجویز می شوددر سال های پس از جنگ جهانی دوم که بیمارستان صلیب سرخ در تهران گشایش یافت، از لجن ساحل دریاچه ارومیه برای معالجه بیماران استفاده می کردند. هوای کنار دریاچه ارومیه به دلیل داشتن مقداری رادیو اکتیوتیه که از ماسه هایمرطوب و آب دریاچهپخش می شود، بسیار نشاط آور است.

۲_دریاچه طبیعی مارمیشو

آبشار قزل چیر(معروف به بددلان)

آبشار قزل چیر(معروف به بددلان)

آبشار شلماش

آبشار شلماش

دریاچه طبیعی مارمیشو

دریاچه طبیعی مارمیشو

3_آبشار شلماش

۴_آبشار قزل چیر(معروف به بددلان)

۵_پیست اسکی خوشاکو

۶_چشمه آب معدنی گراوان

۷_رودخانه زرینه رود

۸_غار سهولان

۹_آبشار سلوک

چشمه آب معدنی گراوان

چشمه آب معدنی گراوان

غار سهولان

غار سهولان

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو

10_دره قاسملو

۱۱_پارک جنگلی ارومیه

۱۲_رودخانه شهرچایی

۱۳_دره بانی

دره بانی (درهای بطول تقریبی ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر که بعد از روتای موانا تا خود دریاچه بسار زیبای مارمیشو ادامه داره که در نزدیکی و اطراف دریاچه مارمیشو دارای جنگلهای طبیعی بسیار زیباییست که کمتر از جنگلهای گلستان نیست و تراکم آن در بالای کوهها خیلی متراکم تر از جنگلهای اطراف سردشت میباشد)

آبشار سلوک

آبشار سلوک

چشمه ثریا

چشمه ثریا

باغات انگور سیب و توتستان ها

باغات انگور سیب و توتستان ها

دره قاسملو

دره قاسملو

دره قاسملو

دره قاسملو

14_چشمه ثریا

رودخانه شهرچایی

رودخانه شهرچایی

زرینه رود

زرینه رود

باغات انگور سیب و توتستان ها

باغات انگور سیب و توتستان ها

15_کوه قیه ماکو

۱۶_باغات انگور سیب و توتستان ها

باغات انگور و توتستانها شهرستان ارومیه

به لحاظ قرارگرفتن درجلگه حاصلیخز و سرسبز به شعاع ۶۰ کیلومتر از اطراف پوشیده از باغات سیب و انگور و توتستان ها می باشدکه پس از تامین احتیاجات داخل بخش قابل توجهی صادر می گردد

حدود یک میلیون تن سیب از باغات آذربایجان غربی برداشت شد ..

آذربایجان غربی در تولید سیب و انگور رتبه اول کشوری را دارد .

از لحاظ جغرافیایی و هم مرزی با کشورهای همسایه(یکی از راهکارهای جذب گردشگر ایجاد بازارچه های مرزی هست )

کشورهای هم مرز با استان آذربایجان غربی

کشورهای هم مرز با استان آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی تنها استان کشور است که با ۳ کشور مرز مشترک دارد استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران قرار دارد و از شمال به جمهوری آذربایجان و ترکیه، از مغرب با کشورهای ترکیه و عراق هم مرز است.

آذربایجان غربی در موقعیت جغرافیایی ممتاز و منحصر به فردی واقع شده که این موقعیت استان دسترسی آسان کشورمان را به بازارهای جهانی فراهم آورده، راههای زمینی ارتباط با اروپا از طریق جاده و ریل همچنین مبادی اصلی ورود و خروج زمینی کالا و مسافر از کشور به اروپا و بالعکس در آذربایجان غربی واقع بوده و زیر ساخت هایی که متناسب با این امور در استان ایجاد شده در کنار مزیت های کم نظیر جغرافیایی و اقتصادی آذربایجان غربی را به یکی از کانونهای مهم تجارت و صادرات کشور تبدیل کرده است.

(میتوان گفت آذربایجان غربی تنها شاهرگ اتصال ایران به اروپا میباشد و سایر کشورهای هم مرز با ایران کشورهای آسیایی و اغلب جهان سومی هستن )

یکی از راهکارهای جذب گردشگر ایجاد بازارچه های مرزی هست

چرا با وجود هم مرزی استان اذربایجان غربی با عراق-ترکیه-آذربایجان این استان منطقه آزاد تجاری نمیشود

چرا جزیره های قشم و کیش منطقه آزاد تجاری شده آن هم با کشوری که دستاورد آن تماما محصولات چینی درجه ۳ بوده.

 

چرا در جزیره های قشم و کیش با وجود هوای بسیار گرم و شرجی بالا اینهمه سرمایه گذاری شده و اینمه تبلیغات شبکه ای دارد و هر ساله میلیون ها نفر جذب گردشگر میکند.

کیش

کیش

کیش

کیش

 

 

 

 

 

 

چرا استان های استانهای اصفهان-شیراز-یزد ازطرح های ملی برای تبلیغات و ساماندهی بناهای تاریخی بهره میبرند و از این راه کسب درآمد و پیشرفت برای استان مینمایند در حالیکه استان ما بی بهره است.

چرا شمال کشور با وجود شرجی بودن آب و هوایش به خاطر سرمایه گذاری هایی که شده باز هم از نعمت گردشگر برخوردار است ولی استان ما با وجود آب و هوای معتدل کوهستانی و آبشارها-غارها-چشمه های بیشمار مخصوصا دریاچه ای که خاصیت درمانی دارد و تمام دنیا آرزوی داشتنش را دارد.و باز هم ما از نعمت گردشگر محرومیم.

بناهای تاریخی-استانی سرسبز با منظره هایی فوق العاده دیدنی و آب و هوای معتدل-هم مرزی با ۳ کشور(تنها مسیر ارتباطی ایران به اروپا) و بهترین فرآورده های کشاورزی و دامی آیا ما استانی در کشور داریم که هر ۴ قابلیت را داشته باشد؟

پس چرا اقدامات لازم در این استان انجام نمی شود مشکل در کجاست چرا نمایندگان و استاندار به فکر نیستند واقعا وظیفه نمایندگان و استاندار در قبال مردم استان چیست؟

چه اقداماتی میتواند انجام بگیرد؟

۱_دریاچه ارومیه با خاصیت درمانی که دارد میتواند گردشگران زیادی را به این استان بکشد(آب و لجن این دریاچه به دلیل داشتن املاح معدنی فراوان از جمله کلروردو سدیم و کلروردو کلسیم منیزیم، خاصیت درمانی و ضدعفونی دارد و برای مداوای امراض جلدی و استخوانی و رفع رماتیسم و سیاتیک تجویز می شود.)دریاچه ارومیه یک پروژه ملی است میتوان با ساخت پارک های ساحلی و ایجاد امکانات قایق رانی و طرح های بازدید از جزیره های کبودان و جزیرهای دیگر دریاچه در این امر موفق بود.

۲_ایجاد سفره خانه های سنتی و امکانات ویژه برای استفاده گردشگر و ایجاد لحظات دلنشین برای مسافران با استفاده از مناظر طبیعی استان نظیر دره شهدا-آبشار سلوک-خوشاکو-پارک جنگلی-آبشار شلماش-دریاچه مارمیشو و بسیاری دیگر که ما از این مناظر کم نداریم شاید زیادی این مناظر باعث شده که ما قدر این گنجینه را ندانیم ولی به یاد داشته باشیم که اگر هر کدام از این جاذبه ها در استان دیگری بود با سرمایه گذاری های کلان و تبلیغات پر سر و صدا از این امر استفاده حداکثر را میبردند.

۳_ایجاد بازارچه های مرزی با استفاده تلاش نمایندگان محترم برای ایجاد استان به منطقه آزاد تجاری و حذف هزینه گمرک.

۴_سرمایه گذاری بر روی بناهای تاریخی

۵_تبلیغات در سایر استان ها از طریق رسانه های ملی-ایجاد پستال های زیبا از مناظر-پلاکارت و…

۶_امکان استفاده  و بازدید مسافران از تولیدات کشاورزی و دامی روستاها

۷_ایجاد بیمارستان های مجهز برای جذب معالجه بیماران از کشورهای همسایه

۸_ترویج صنایع دستی استان و شناساندن سوغات (نقل و بیدمشکو عرقیات)

و کلی ایده های ویژه برای  کسب درآمد برای استان با استفاده از قابلیت های خود استان

وگرنه از آسفالت روی آسفالت انداختن این استان به جایی نمیرسد.و این فقط پیشرفت کذب است.

حال شما نظر بگذارید که آیا استان آذربایجان غربی خاک طلا دارد یا نه؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

  • نوشته : Admin
  • تاریخ: شنبه 9 دی 1391برچسب: آذربایجان غربی خاک طلا دارد,

  • msinadownload

    Admin

    msinadownload

    http://msinadownload.loxblog.ir

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود

    آذربایجان غربی خاک طلا دارد

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود

    Wellcome To My Web Email:msinadownload@gmail.com دانلود نرم افزار.كتاب.موبايل.عكس.آهنگ.مقالات و...

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود