Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود


وقتی شما گرم هستيد اما همسرتان سرد است

  • دسته بندی:<-CategoryName->

اگر از زوجی که سال‌ها با هم زندگی کرده‌اند، پيرامون زندگی جنسی آنان بپرسيد، به احتمال زياد با اين پاسخ رو به رو می‌شويد:" به گرمی روزهای نخستين نيست، اما هنوز هم چيز بسيار خوبی است." بله، فروکش کردن شدت اشتياق جنسی طی زمان برای هر زوجی پيش می‌آيد. به طور معمول، حدود 18 ماه پس از زندگی مشترک، يعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شيدايی، اختلاف در ميل جنسی به تدريج خودش را نشان می‌دهد. 

  منظور از اختلاف در ميل جنسی وضعيتی است که شدت کاهش اشتياق جنسی در يکی از زوج‌ها از ديگری بيشتر است. اگر به اين اختلاف به اندازه‌ی کافی توجه نشود، کم کم حالت غير عادی به خود می‌گيرد و به سرد شدن ارتباط جنسی زوج‌ها می‌انجامد. از اين رو، شما بايد پيرامون ارتباط جنسی بيش از پيش اطلاعات به دست آوريد.

  اغلب افراد ارتباط جنسی را عملی خودجوش و عاشقانه می‌دانند که به هيچ گونه آموزش يا برنامه‌ريزی نياز ندارد. اما توجه داشته باشيد رابطه‌ی جنسی، که بخش مهمی از زندگی انسان است و حتی در تعيين ميزان احساس رضايت از زندگی نقش کليدی دارد، مانند بسياری از رفتارهای ما در اثر آموزش و يادگيری جهت‌دهی مناسب پيدا می کند.

  به دست آوردن اطلاعات درست درباره‌ی مهارت‌های بهبود رابطه‌ی بين دو جنس، تقويت احساس مسؤوليت در قبال زندگی جنسی خويش و آگاهی بيشتر درباره‌ی رابطه‌ی جنسی سالم به شما کمک می‌کند به ارتباط جنسی خود انرژی ببخشيد و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تا اندازه‌ي زيادی به آن وابسته است جلوگيری کنيد.

  دکتر پت لاو، نويسنده کتاب‌های Hot Monogamy (گرم گرم با يک همسر) و The Truth About Love(حقيقت عشق)، می‌گويد:"درک زبانی که همسر شما با آن زبان به شما ابراز عشق می‌کند کليد حل اختلاف در ميل جنسی است." اگر شما اين زبان را بشناسيد و به هنگام به آن پاسخ دهيد، تفاهم جنسی را تقويت کرده‌ايد که نتيجه‌ی آن اشتياق جنسی و گرم شدن ارتباط جنسی است. به نظر دکتر لاو: "برای به دست آوردن آن چه که از همسر خود می‌خواهيد، بايد آن چه را که او می‌خواهد به او بدهيد."

  خواسته‌های خود را به هم بگوييد 

  شما بايد بتوانيد درباره‌ی مسائل جنسی به راحتی با هم سخن بگوييد. اغلب زوج‌ها در بيان مناسب خواسته‌های جنسی خود مشکل دارند. آنان به طور معمول درباره‌ی اين موضوع چيزی نمی‌گويند يا به شيوه‌ی منفی آن را بيان می‌کنند که خود راه گفت و گو را می‌بندد. برای مثال، فرض بگيريد شما دوست داريد همسرتان پيش از آن که عمل جنسی آغاز شود، مدت بيشتری را به بوسيدن و نوازش کردن شما اختصاص دهد. شما می‌گوييد: "تو هرگز به اندازه‌ی کافی من را نمی‌بوسی." به نظر سوزان تانسند ،که مدير مرکز بهبود روابط زوج‌ها در يکی از شهرهای آمريکا است، در اين عبارت خواستن مطرح نشده است، بلکه به نوعی انتقاد شده است. به نظر او بهتر است خواسته‌ی خود را اين گونه مطرح کنيم: "من فکر می کنم پيش از اين که به عمل جنسی بپردازيم، بهتر است زمان بيشتری را به بوسيدن و نوازش کردن اختصاص دهيم."

  بنابراين بايد تفاوت انتقاد و خواستن را به روشنی درک کنيم و به جای استفاده از جمله‌های انتقادی از عبارت‌هايی مانند" به نظر من به جای ... بهتر است ..." يا " من ترجيح می دهم ..." را به کار ببريم. تانسند، که کارگاهی را با نام " گرم گرم با تنها همسر خود" برگزار کرده است، می‌گويد: "شايد باور کردنی نباشد اما وقتی شرکت کنندگان اين کارگاه از عبارت "به نظر من به جای ... بهتر است ..." استفاده کردند، رشد چشمگيری در گفت و گو های جنسی آنان به وجود آمد."

  هنگامی که شما خواسته‌ی جنسی خود را به شيوه‌ای مثبت مطرح می‌کنيد، همسر شما با تکرار عبارت شما و حتی بدون تغييری در آن، کار شما را تاييد می‌کند. اگر چنين نشد، عبارت خود را به اندازه‌اي تصحيح کنيد تا او چنين کاری بکند.سپس شما از همسر خود به خاطر گوش دادن به خواسته‌هايتان تشکر می‌کنيد و از او می‌بپرسيد که آيا دوست دارد در جهت دستيابی به خواسته‌ی شما تغييرهايی در رفتار خود به وجود آورد. پاسخ او بسته به برخی شرايط و چگونگی برخورد شما ممکن است "بله" يا "خير" باشد.

  با کمک اين شيوه ،که از آن با عنوان "بازتاب آينه‌ای" ياد می‌شود، ممکن است هميشه به خواسته‌ی خود نرسيد، اما اگر بياموزيد که چه گونه عبارت‌های انتقادی خود را به عبارت‌های خواهشی تبديل کنيد، يعنی به جای اين که همسرتان را متهم کنيد، خواسته‌ی خود را با او در ميان بگزاريد، و به بازخورد همسرتان توجه کنيد، يعنی عبارت خود را با توجه به پاسخ او تصحيح کنيد، بخت بيشتری برای دست يافتن به خواسته‌ی خود داريد. اين شيوه برخورد باعث می‌شود صميميت شما عمق بيشتری پيدا کند و اغلب اين صميميت است که ميل جنسی را تقويت می‌کند.

  قرار داد جنسی بنويسيد و از آن پيروی کنيد

  شما و همسرتان گفت و گو های مثبتی درباره خواسته‌های جنسی خود داريد و خود را نسبت به خواسته‌های يکديگر متعهد می‌دانيد. اکنون زمان آن رسيده است که بر اساس پيشنهاد دکتر لانا هوستين، متخصص امور جنسی و نويسنده کتاب How to Have Magnificent Sex ( چه گونه روابط جنسی خود را تقويت کنيم)، قراردادی در اين زمينه داشته باشيد.

  دکتر هوستين معتقد است مشکل اغلب زوج‌ها بيان مثبت خواسته‌ها نيست. به نظر او خستگی کار روزانه حتی قويترين ميل‌های جنسی را هم دفن می‌کند. او از بسياری از زوج‌هايی که برای مشاوره به او مراجعه می کنند، می‌خواهد: "برای به دست آوردن ثروت جنسی با هم معامله کنيد." خواسته‌های جنسی خود را روی کاغذ بنويسيد. برای مثال، شما تصميم می‌گيريد که در ماه آينده يکی از شما آغاز کننده‌ی تعامل جنسی باشد. کسی که به عنوان آغاز کننده انتخاب می‌شود بايد خواسته‌های طرف ديگر را برآورده کند.

  برای اين که قرار داد نتيجه بخش باشد، در آغاز خواسته‌های کمتری مطرح کنيد. به نظر هوستين اين کار مانند ورزش است. در ورزش از سطح فعاليت پايين آغاز می‌کنيم تا به سطح بالاتری برسيم. در آغاز ممکن است هميشه به ورزش کردن علاقه نداشته باشيم، اما هنگامی که به اين کار ادامه بدهيم، آرام آرام از آن خوشمان می آيد." در آغاز ممکن است چندان احساس خوشی از آن نداشته باشيم، اما پس از اين که وارد معامله شديم، از اين که چنين معامله پر سودی را انجام می‌دهيم خوشحاليم و اغلب از آرامش حاصل از آن لذت می‌بريم."

  پس از يک ماه درباره‌ی نتيجه قرارداد با هم سخن بگوييد؛ اين که، کدام تجربه‌ها لذت بخش‌تر بودند، کدام کارها بهتر جواب دادند و کدام کارها نتيجه‌ای نداشتند. سپس می‌توانيد نسبت به توسعه بخشيدن توافق‌های اوليه يا اصلاح آن‌ها تصميم بگيريد. البته شايد لازم باشد برای کسی که به بندهايی از قرار داد عمل نکرده است، پنالتی هم در نظر بگيريد!

  مشکل اختلاف ميل جنسی را برطرف کنيد

  پس از اين که گفت و گوهای جنسی مثبتی داشتيد و بر اساس قرارداد عمل کرديد، ممکن است با مشکل اختلاف در ميل جنسی رو به رو شويد که مشکل بسيار شايعی است. اين مشکل در زوج‌های سنين مختلف بروز می‌کند و برعکس آن چه ممکن است در ذهن داشته باشيد، هميشه مردان نيستند که نسبت به زنان ميل جنسی بالاتری دارند. يک زن، به‌ويژه در اواسط زندگی، ممکن است در زمانی که مردش در رابطه‌ی جنسی کمتر تهاجمی عمل کند، برتری جنسی خاص خودش را به دست آورد.

  تغيير جهت ميل جنسی بين زوج‌ها تا اندازه‌ی زيادی مشکلی ايجاد نمی‌کند و چيز بدی هم نيست، مگر اين که يکی از آنان احساس بيهودگی و نااميدی داشته باشد يا پس زده شود. اين مشکل به طور معمول برای کسی پيش می‌آيد که اشتياق بيشتری دارد، زيرا او تعامل را آغاز می کند، اما مورد بی اعتنايی يا تمسخر قرار می‌گيرد.

  زبان ابراز عشق همسرتان را ياد بگيريد

  دکتر پت لاو برای زوج‌هايی که اشتياق کم يا زيادی به تعامل جنسی دارند، پيشنهادهای ويژه‌ای دارد. يادگرفتن زبان ابراز عشق يکديگر، در بالای فهرست پيشنهادهای او قرار دارند. او معتقد است اين کار برای نفوذ به قلب آن چه که باعث بيدار شدن ميل جنسی در همسرتان می‌شود، از خريدن زيرپوش‌های به اصطلاح سکسی و شکلات خريدن و گل رز هديه دادن، نافذتر عمل می کند.

  دکتر لاو اين مثال را مطرح می‌کند: تام دوست دارد روزی يک بار عمل جنسی داشته باشد، اما همسرش با هفته‌ای يک بار ارضا می‌شود. چه چيزی همسر او را نرم‌تر می کند و باعث می شود به خواسته تام بيشتر پاسخ دهد؟ تام بايد متخصص برانگيختن اشتياق جنسی در همسرش شود!

  چيزی که ممکن است تام از آن اطلاع نداشته باشد، ارتباط بين ميل جنسی همسرش و زندگی روزانه اوست. او اغلب می‌گويد به خاطر نگهداری از بچه‌ها، خسته است و حس لازم را برای تعامل جنسی ندارد. اما در نظر بگيريد يک روز عصر تام به همسرش بگويد: "من يکی دو ساعت می‌توانم از بچه‌ها نگهداری کنم، تو راحت باش و هر کاری می‌خواهی انجام بده." اين رفتار سخاوتمندانه ممکن است باعث شود همسرش موجی از عشق نسبت به تام احساس کند و فضايی را بيافريند که شعله‌ی اشتياق جنسی را برافروزاند.

  برای کسانی که اشتياق جنسي بالايی دارند

  لاو در کتاب " گرم گرم با يک همسر" برای برقراری تعادل بين زوج‌های با اشتياق بالا و پايين پيشنهادهای زير را مطرح کرده است اگر شما فردی با انرژی جنسی بالا هستيد:

  • بپذيريد که ممکن است زوج شما برای برانگيخته شدن کامل به تحريک بيشتری نياز دارد. بنابراين، حوصله‌ی بيشتری خرج کنيد.

  •  از اين که آگاهانه اشتياق جنسی خود را بيشتر و بيشتر تقويت کنيد، بپرهيزيد. اين کار به اختلاف ميل جنسی دامن می‌زند.

 •  به پيش شرط‌ها و پيش‌نيازهای جنسی همسرتان برای عشق‌ورزی توجه کنيد. هر چه به او بيشتر توجه کنيد، توجه بيشتری به خود داشته‌ايد.

 •  شهوت را با عشق اشتباه نگيريد. اگر همسر شما اشتياق جنسی پايينی دارد، به اين معنی نيست که شما را دوست ندارد. اگر چنين باشد، شما کمبود عشق را در ساير زمينه‌های زندگی نيز می‌بينيد.

  •  انرژی خود را به جهت ديگری سوق دهيد. ورزش و تفريحات سالم ديگر به شما کمک می‌کند.

  برای کسانی که اشتياق جنسی پايينی دارند

  •  درباره‌ی اشتياق جنسی خود احساس مسووليت بيشتری داشته باشيد و بخشی از زندگی را به رابطه‌ی جنسی اختصاص دهيد.

 •  قراردادی را که پيشتر توضيح داديم، بنويسيد و امضا کنيد! وقتی حوصله داريد به قرارداد عمل کنيد. به شرايطی که باعث تقويت اشتياق جنسی شما می‌شود، توجه داشته باشيد و در قرارداد بر آن‌ها تاکيد کنيد.

 •  درباره پيش شرط‌ها و پيش‌نيازهای جنسی خود شفاف و منطقی باشيد و به شيوه‌ی مثببتی با همسرتان در ميان بگذاريد.

  •  اگر دوست نداريد عمل جنسی داشته باشيد، بدون پرده به همسرتان بگوييد. اگر می‌خواهيد با همسرتان سازش داشته باشيد، هنگامی که پاسختان منفی است، نبايد احساس پرده پوشی داشته باشيد.

  •  اشتياق ذهنی خود را جشن بگيريد. رضايت شما از اين که در چارچوب ذهنی همسرتان قرار گرفته‌ايد و به وجود آوردن اشتياق بيشتر در خودتان، دليل خوشی و شادکامی است.

  منبع:

http://health.discovery.com 

دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 26 مهر 1392برچسب:وقتی شما گرم هستيد اما همسرتان سرد است,
  • عمل جنسی طی بارداری

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    بارداری در انسان اندکی بيش از 9 ماه طول می‌کشد. آيا زن و شوهر در اين مدت می‌توانند عمل جنسی داشته باشند؟ آيا عمل جنسی به جنين آسيب نمی‌رساند؟ تا چه زمانی می‌توان با همسر باردار خود عمل جنسی داشت؟ چه مدت پس از عمل سزارين می‌توان عمل جنسی را از سرگرفت؟ اين پرسش‌ها برای اغلب خانم‌های باردار پيش می‌آيد. دکتر جاناتان شر، متخصص زنان و زايمان، استاديار مدرسه‌ی پزشکی سينايی نيويورک و نويسنده‌ی کتاب پيشگيری از سقط جنين، به اين پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. 

      آيا داشتن عمل جنسی در دوران بارداری به سلامت مادر يا جنين آسيب نمی‌رساند؟

      داشتن عمل جنسي در يک بارداری عادی اشکال ندارد. به طور معمول، ميل جنسی زن طی 12 هفته‌ی اول کاهش می‌يابد، اما شما می‌توانيد از آغاز تا پايان بارداری عمل جنسی داشته باشيد. با وجود اين، اگر طی بارداری مشکلی مانند خونريزی يا انقباض‌های پيش از موعد رخ دهد يا اگر دهانه‌ی رحم در پايان بارداری گشاد شود، پزشک به شما سفارش می‌کند عمل جنسی نداشته باشيد. بنابراين، اگر درباره‌ی عمل جنسی طی بارداری نگران هستيد يا در اين‌باره پرسشی داريد يا به مشکلی برخورده‌ايد، به پزشک خود اطلاع دهيد.

      آيا عمل جنسی به هر حالت و به هر نحوی می‌تواند انجام شود؟

      عمل جنسی به هر حالت و به هر نحوی می‌تواند انجام شود، به شرط اين که خونريزی مهبلی، سابقه‌ی زايمان پيش از هنگام و گشاد شدن دهانه‌ی رحم وجود نداشته باشد (پزشک شما بايد وضعيت دهانه‌ی رحمتان را پس از آزمون هفته‌ی 36 به شما بگوييد، وگرنه به او يادآوری کنيد). البته، در هر صورت مردان بايد از داخل کردن عميق و با فشار به مهبل خودداری کنند، زيرا ممکن است به همسرشان آسيب برساند.

      چه مدت پس از عمل سزارين می‌توان عمل جنسی داشت؟

      پس از عمل سزارين پزشک شما هر 4 هفته بررسی پس از زايمان را انجام می‌دهد. هر زمان که او به شما گفت مشکلی وجود ندارد، می‌توانيد عمل جنسی را آغاز کنيد. پس با مشورت با پزشک نگرانی‌ها را برطرف کنيد و فرصت را از دست ندهيد. بياد داشته باشيد که پزشک شما بهترين کارشناسی است که می‌تواند به شما پاسخ درست را بگويد.

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 26 مهر 1392برچسب:عمل جنسی طی بارداری,
  • آموزش جنسی : ساختمان آلت جنسی زنانه

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    آلت جنسی زنانه که مهبل (Vagina) ناميده می‌شود، از منفذ مهبلی آغاز می‌شود، حدود سيزده سانتی‌متر به درون بدن ادامه می‌يابد و به دهانه رحم (Cervix) می‌رسد. مهبل از سه لايه بافتی درست شده است. لايه‌ی سطحی آن مخاط نام دارد. لايه ديگر از بافت ماهيچه‌ای درست شده است و بيشتر در يک سوم بيرونی مهبل منقبض می‌شود. لايه‌ی سوم از بافت پيوندی است و مهبل را به ساختارهای درونی بدن متصل می‌کند.

      مهبل در زمانی که فرد از لحاظ جنسی تحريک نشده است به لوله‌ی پهنی می‌ماند که ديواره‌های آن روی هم جمع شده است و برخلاف تصور اغلب مردان، پيوسته به صورت «سوراخ» باز نيست. در واقع، فضای بالقوه دارد. مهبل به خاطر بافت ماهيچه‌ای خود می‌تواند منبسط و منقبض شود و هنگام زايمان امکان خروج نوزاد را فراهم سازد يا با هر آلت مردانه‌ای سازش پيدا کند. ديواره درونی مهبل پايانه‌ی عصبی چندانی ندارد. نزديک 90 درصد پايانه‌های عصبی نزديک منفذ مهبل جمع شده‌اند. بنابراين، اين بخش مهبل از دو سوم پايانی آن حساس‌تر است.

    AWT IMAGE

        لغزنده کننده‌ی مهبل

      هنگام تهييج جنسی، ديواره‌ی مهبل با مايع مهبلی پوشيده می‌شود. ديواره‌ی مهبل غده‌ی ترشحی ندارد، اما رگ‌های خونی موجود در آن در نتيجه‌ی تحريک جنسی از خون پر می‌شوند و با فشاری که به بافت ديواره‌ی مهبل وارد می‌کنند، باعث خروج مايع ميان بافتی(مايعی که فضای بين سلول‌ها را پر کرد) به سطح ديواره‌ی مهبل می‌شوند. اين مايع باعث لغزنده شدن سطح مهبل و آسان‌تر شدن وارد شدن آلت مردانه در آن می‌شود. بدون اين لغزنده کننده‌ی طبيعی، عمل جنسی دردناک خواهد بود.

      گاهی به علت جسمی يا احساسی اين مايع به مقدار کافی آزاد نمی‌شود. کمبود هورمون يا عفونت مهبل می‌تواند به اين مشکل بينجامد. گاهی زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می کنند، به اين مشکل دچار می‌شوند؛ اين قرص‌ها مقدار زيادی هورمون پروژسترون دارند. زن و مردی که رابطه‌ی احساسی خوبی با هم ندارند، ممکن است با اين مشکل رو به رو شوند. البته ميزان مايع مهبلی با افزايش سن کاهش می‌يابد و نبايد عوامل جسمی يا روحی را در آن موثر دانست.

      بدن پس از يائسگی به ميزان اندکی هورمون استروژن توليد می‌کند. اين امر باعث نازک شدن ديواره‌ی مهبل می‌شود. همچنين، مهبل کوچک‌تر و کم عمق‌تر می شود و زمان بيشتری طول می‌کشد تا مايع مهبلی به اندازه‌ی کافی توليد شود يا توليد آن کاهش می‌يابد. با مشورت با پزشک که ممکن است به تجويز هورمون بينجامد، می‌توان اين مشکلات را تا اندازه‌ای کاهش داد.

      ورزش‌های پس از زايمان

      گاهی مهبل پس از زايمان بخشی از قوام ماهيچه‌ای خود را از دست می‌دهد و احساس می‌شود که شل‌تر و بزرگتر شده است. اين وضعيت باعث می‌شود برخی زن‌ها هنگام عمل جنسی احساس لذت کم‌تری می‌کنند. مرد نيز ممکن است احساس کند ديوراه‌ی مهبل به خوبی آلت تناسلی‌اش را در بر نمی‌گيرد. با انجام ورزش‌های ويژه‌ای می‌توان ماهيچه‌های ديواره مهبل را تقويت کرد. زن بايد ماهيچه‌هايی را که برای توقف جريان ادرار به کار می‌روند، چند بار و برای 3 تا 5 ثانيه به حالت منقبض نگه دارد. اين ورزش بايد در طول روز چند بار انجام شود و می‌توان آن را هنگام عمل جنسی نيز انجام داد.

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 26 مهر 1392برچسب: آموزش جنسی : ساختمان آلت جنسی زنانه,
  • 15 دلیل مردانه برای سردی روابط جنسی

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    گاهی مردان باعث می‌شوند همسرشان نسبت به رابطه با آنها سرد شود و شور و شوق رابطه زناشویی را از دست بدهد.

     

    گاهی مردان با برخی عادات و اعمالشان باعث می‌شوند همسرشان نسبت به رابطه با آنها سرد شود و شور و شوق رابطه زناشویی را از دست بدهد. اگر شما هم جزو این گروهید، بهتر است در برخی عادات و رفتارهایتان تجدیدنظر کنید. خصوصیات مردانی که از چنین عاداتی رنج می‌برند به شرح زیر است...

     

    * مردانی كه با فیزیولوژی یا عملکرد بدن همسرشان هیچ آشنایی ندارند.

     

    * مردانی كه در رابطه زناشویی با همسرشان بسیار خشن رفتار می‌کنند.

     

    * مردانی كه نظافت مناسبی ندارند.

     

    * مردانی كه بهداشت شخصی پایینی دارند؛ مثلا دهانشان همیشه بوی بد می‌دهد، ناخن‌هایشان بلند و ناپاک است، بدنشان بوی عرق می‌دهد، پاها و جوراب‌های بدبو و كثیف دارند و...

     

    * مردانی كه بیش از حد طبیعی به ظاهر، قیافه و سرو و وضع زنان اهمیت می‌دهند.

     

    * مردانی كه مدام از همسرشان رضایت در یک فعالیت زناشویی را می‌پرسند و به جای اینكه به عشق‌ورزی در رابطه رو بیاورند، صرفا به رضایت جسمی توجه می‌كنند.

     

    * مردانی كه خیلی نگران عملكرد و توان زناشویی خود هستند؛ مثلا مدام بر این تصورند كه زودانزالی دارند، آلت تناسلی‌‌شان كوچك است یا چهره جذابی ندارند یا...

     

    * مردانی كه در رابطه زناشویی، فقط خود را می‌بینند و به همسرشان توجه ندارند.

     

    * مردانی كه بلافاصله پس از اتمام فعالیت زناشویی، به لحاظ احساسی و عاطفی از همسرشان دور می‌شوند.

     

    * مردانی كه عادات شخصی ناپسند دارند؛ ‌مانند دست كردن در بینی و...

     

    * مردانی كه دوست ندارند به همسر خودشان عشق‌ورزی و محبتی نشان بدهند.

     

    * مردانی كه اشتغال ذهنی وسواس‌گونه و بیش از حدی به بدن خود دارند.

     

    * مردانی كه تندخو و پرخاشگرند و اهل خوش‌رفتاری نیستند.

     

    * مردانی كه همسرشان را دوست ندارند و نسبت به او هیچ احساسی ندارند.

     

    * مردانی که در رابطه زناشویی خود از فیلم‌های مبتذل الگوبرداری می‌کنند.

    منبع: سلامت نیوز

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 26 مهر 1392برچسب:15 دلیل مردانه برای سردی روابط جنسی,
  • لزوم آموزش جنسی در دوران نامزدی

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    آيا دخترها و پسرهايی كه قبل از ازدواج (در دوران عقد) فعاليت جنسی داشته‌اند پس از ازدواج روابط زناشويی بهتری دارند؟...

     

    اغلب دخترها و پسرهایی كه در كشور ما با هم ازدواج می‌كنند (برخلاف كشورهای غربی) تا پیش از عقد هیچ‌گونه فعالیت جنسی نداشته‌اند و نخستین روابط زناشویی آنها پس از عقد شكل می‌گیرد. به همین دلیل ، باورهای نادرست در این زمینه و ناآشنایی با تفاوت‌های جنسی زن و مرد در بسیاری از اوقات به عدم رضایت‌ در روابط زناشویی می‌انجامد و زوجین تصور می‌كنند كه همه این ناكامی‌ها ناشی از بی‌تجربگی آنها در فعالیت‌‌های جنسی است.

     

    واقعیت این است كه میل جنسی و پاسخ به آن مانند سایر امیال بشری همچون میل به خوردن و خوابیدن و آشامیدن غریزی است؛ با این تفاوت كه میل جنسی با آغاز بلوغ بیدار می‌شود و هدایت درست آن نیازمند تربیت و آموزش است. تجارب قبلی جنسی برای فردی كه اكنون زوج یا زوجه‌ای را به همسری برگزیده و پیش از این هیچ‌گونه فعالیت جنسی نداشته، نه تنها تضمین‌كننده رابطه زناشویی رضایت‌بخش نیست؛ بلكه گاه به علت مقایسه‌های دایم به افزایش تنش‌های زناشویی منجر می‌شود. همچنین اگر فرد در تجارب پیشین با ناكامی‌ها یا انگ‌های مختلفی برخورد كرده باشد، هنگام ازدواج از اعتماد به نفس لازم برخوردار نخواهد بود و این مسأله بر روابط زناشویی وی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

     

    پایبندی و وفاداری متعهدانه، مسوولانه و عاشقانه به همسر از اصول مهم بقای زندگی مشترك است؛ در حالی كه این پایبندی و وفاداری در فردی كه پیش از این و خارج از قراردادهای قانونی و رسمی همسرگزینی، فعالیت داشته؛ ممكن است كم‌رنگ یا بی‌رنگ باشد. این مساله می‌تواند به فروپاشی زندگی مشترك بینجامد. همسران جوان برای داشتن روابط زناشویی سالم و لذت‌بخش فقط به آگاهی کامل از مسایل جنسی نیاز دارند و دوران عقد بهترین فرصت برای کسب این نوع آموزش‌ها است.

    منبع:salamat.ir

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 26 مهر 1392برچسب:لزوم آموزش جنسی در دوران نامزدی,
  • بیماری های جنسی خطرناک!

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    انواع و اقسام ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها می‌توانند از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.

     

    حجب و حیای معمول در جامعه ما سبب شده که سطح اطلاعات عمومی درباره بیماری‌های جنسی پایین باشد. این آگاهی های اندک بخصوص در میان جوانان ممکن است سبب خطرات بیشتر شود و از همین رو مناسب است که برخی از این موارد برای عموم آنان توضیح داده شود تا با پیشگیری از انجام رفتارهای پرخطر سلامت جامعه تهدید نشود. دانستن چنین هشدارهای ضروری‌ای، برای والدین و حتی همسران نیز مفید است.

    باکتری‌هایی که منجر به نازایی می‌شوند
    انواع و اقسام ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها می‌توانند از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. متاسفانه برای انواع بیماری‌های مقاربتی ویروسی مثل هپاتیت، هرپس، HPV و … درمان‌های ضدویروسی خیلی مشخص و موثری وجود ندارد، اما عفونت‌های باکتریایی درمان‌شان آسان‌تر است البته به شرطی که به موقع تشخیص داده شوند. درکل شایع‌ترین بیماری‌های آمیزشی انواع باکتریال آن هستند. از شایع‌ترین بیماری‌های باکتریال نیز می‌توان به گنوکوک (عامل سوزاک) و کلامیدیا اشاره کرد. این بیماری‌ها علائم زیادی ایجاد نمی‌کنند. درنتیجه فرد ممکن است مبتلا شود اما متوجه آن نشود. علائم آنها معمولا به صورت ترشح خفیف، سوزش ناحیه تناسلی و دردهای لگنی است که اگر زود تشخیص داده شوند به راحتی با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های معمولی قابل درمان هستند. موضوع مهم در مورد این دو بیماری ایجاد عفونت رحمی است که در خانم‌های جوان باعث نازایی می‌شود. در واقع چون علامت‌های پر سر و صدایی ندارند ممکن است اصلا فرد متوجه آن نشود و برای درمان مراجعه نکند. درنتیجه این میکروب‌ها می‌توانند به تدریج از نواحی پایین‌تر به نواحی بالا یعنی به رحم و لوله‌های رحمی انتقال پیدا کنند و منجر به چسبندگی و نازایی شوند. پس تشخیص به موقع این دو بیماری اهمیت زیادی دارد.

    سیفلیس هنوز شایع است!
    بیماری سیفلیس که نامی نسبتا آشنا دارد از دیگر عفونت‌های باکتریال جدی دیگر است که می‌تواند از راه ارتباط جنسی منتقل شود. در واقع سیفلیس برخلاف تصور بعضی‌ها اصلا ریشه کن نشده و هنوز خیلی شایع است. بیشتر افراد تعجب می‌کنند وقتی به آنها می‌گوییم خطر ابتلا به سیفلیس زیاد است چراکه فکر می‌کنند این بیماری دیگر وجود ندارد. در گذشته که آنتی‌بیوتیک‌ها محدودتر بودند سیفلیس هم خیلی شایع‌تر بود. خوشبختانه میکروب سیفلیس نسبت به آنتی‌بیوتیک خیلی حساس است و درمان اصلی آن پنی‌سیلین است. سیفلیس کاملا قابل درمان است اما اگر فرد مبتلا، متوجه آن نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این بیماری ممکن است خود را در مراحل اولیه نشان ندهد و فقط به صورت یک جوش کوچک دیده شود اما مراحل دوم و سوم آن بسیار خطرناکند و مرحله سوم می‌تواند کشنده باشد. طوری که در سیستم عصبی مرکزی، مغز، مفاصل و… عوارض شدید ایجاد می‌کند.

    از سایر بیماری‌های مقاربتی باکتریال می‌توان به شانکروئید اشاره کرد که باعث ایجاد زخم‌های مزمن ناحیه تناسلی می‌شود. خوشبختانه این بیماری اگر تشخیص داده شود با آنتی‌بیوتیک‌های مختلف قابل درمان است.

    ویروس سرطان‌زا، در مردان و زنان، هر دو!
    یکی از ویروس‌های جدی و شایع به خصوص در افرادی که تعداد دفعات تماس و تعداد شریک‌های جنسی‌شان زیاد است، ویروس زگیل تناسلی یا HPV است. افراد زیادی به این ویروس مبتلا هستند اما ممکن است علائم کلینیکی یا ضایعه پوستی مشخصی نداشته باشند. در نتیجه این ویروس خیلی راحت از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود. ممکن است این بیماری به صورت یک زگیل تناسلی معمولی تظاهر کند که از طرق مختلف از جمله سوزاندن، فریز کردن و… قابل درمان است اما متاسفانه در درازمدت می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
    بعضی از انواع این ویروس در خانم‌ها خطر ابتلا به سرطان‌های گردن رحم را به شدت بالا می‌برد، طوری که تا به حال به عنوان شایع‌ترین و مهم‌ترین علت سرطان گردن رحم شناخته شده است. این ویروس نه تنها در خانم‌ها بلکه در آقایان نیز می‌تواند منجر به انواع سرطان‌های دستگاه تناسلی شود. برای همین باید در مورد درمان و اقدامات پیشگیری اقدامات لازم را انجام داد.

    تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد
    ویروس مهم و شایع دیگری که می‌تواند از طریق تماس جنسی منتقل شود «هرپس» یا همان ویروس تبخال است که باعث بیماری تبخال تناسلی می‌شود. علائم آن نیز مانند تبخال روی سایر اعضای بدن است. به این صورت که در ناحیه تناسلی یک جوش دردناک ایجاد می‌شود و معمولا یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا خود به خود بهبود یابد. این بیماری مانند تبخال لب درمان قطعی ندارد و اگر فرد یک بار به آن مبتلا شود بیماری هرچند وقت یک‌بار عود می‌کند.
    نکته مهم اینکه حتی وقتی فرد مبتلا تبخال ندارد هم می‌تواند ویروس را از طریق ترشحات تناسلی به فرد دیگر انتقال دهد. همچنین اگر خانمی مبتلا باشد و باردار شود این ویروس خیلی راحت به جنین منتقل می‌شود و عوارضی را در نوزاد ایجاد می‌کند.

    بیماری‌های تناسلی غیر از اینکه روی دستگاه تناسلی تاثیر می‌گذارند، سیستم تولید مثل و باروری انسان را نیز مختل می‌کنند. لازم به ذکر است که ویروس ایدز و هپاتیت B نیز می‌توانند از مادر به جنین منتقل شوند.

    واکسن هپاتیت B فراموش نشود!
    از خانواده ویروس‌ها بعد از HIV که در صدر است، ویروس هپاتیت B هم می‌تواند از طریق تماس جنسی منتقل شود، البته اگر فرد واکسن هپاتیت B نزده باشد. حتی اگر فرد مبتلا، علائم مربوطه از جمله زردی یا یرقان هم نداشته باشد می‌تواند ناقل این بیماری باشد. واکسن هپاتیت B در حال حاضر در ایران به صورت معمول برای همه کودکان زده می‌شود اما کسانی که بیشتر از ۲۲ سال دارند ممکن است در کودکی این واکسن را دریافت نکرده باشند بنابراین می‌توانند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و این واکسن را تزریق کنند. دیده شده که هپاتیت C و A نیز از طریق تماس جنسی می‌توانند منتقل شوند اما احتمالش خیلی کمتر از هپاتیت B است و خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد.

    انگل‌ها هم می‌توانند باعث نازایی شوند
    «تریکوموناس واژینالیس» یا «تریکومونیازیس» نوعی انگل تک‌یاخته است که از طریق ترشحات تناسلی منتقل می‌شود. این انگل معمولا در آقایان علامتی ایجاد نمی‌کند اما در خانم‌ها می‌تواند باعث ترشحات شدید، دردهای لگنی و ناراحتی‌های دیگر شود و اگر درمان نشود می‌تواند منجر به عوارض درازمدت روی سیستم تولید مثل و نازایی شود.

    شپش عانه از دیگر انگل‌هایی است که می‌تواند از طریق ارتباط جنسی منتقل شود. به این صورت که اگر فرد روی موهای ناحیه تناسلی مبتلا به شپش باشد به راحتی می‌تواند آن را به فرد دیگر منتقل کند.

    گال یا جرب نیز نوعی عامل انگلی است و اگر فرد به این بیماری پوستی مبتلا شود می‌تواند با تماس جنسی آن را به فرد دیگر منتقل کند.



    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:بیماری های جنسی خطرناک!,
  • داروی معجزه آفرین ترمیم پرده بکارت

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    درباره پرده بکارت چه می دانید؟

    پرده بکارت،در نظر مردها از قدیم چیزی رازآلود و خیال انگیز بوده است. خیلی ها آن را مهر طبیعت بر سند مهر مرد می شمردند که تازگی و معصومیت عروسشان را تضمین می کرد. اما چند و چون آن در هاله ای از ابهام بود و با توجه به فرهنگ حجب و حیا ، کسی نیز درباره ویژگی های آن زیاد نمی دانست. و همین عدم شناخت در بعضی مواقع منجر به مشکلات جدی و حتی تراژدی می گردید.

     

    امروزه به یمن پیشرفت های علمی و تغییرات فرهنگی،اطلاعات ما در باره این موضوع بیشتر و نگاهمان به واقع بینی نزدیک تر شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر پرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است.این كه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

     

    بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارت شان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن پرده بکارت، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

     

    انواع مهم پرده عبارتند از :


    1- پرده بکارت بدون منفذ
    2- پرده بکارت مثلثی
    3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
    4- پرده بکارت نوع هلالی
    5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)
    6- پرده بکارت نوع غربالی
    7- پرده بکارت نوع زبانه دار
    8- پرده بکارت نوع دندانه دار
    9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
    10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

    ترمیم پرده بکارت

     

     

    از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده بکارت آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردیده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده بکارت در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.


    ترمیم پرده بکارت دختران
    کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف، در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

    به گزارش سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  مجله پزشکی آکادمی “اوترخت”  ، ”اینه که فان سومرن”  ، متخصص بیماری های زنان در آدکامی پزشکی در شهراوترخت (هلند) سازنده این دارو است. و در گفتگو با مجله پزشکی آکادمی “اوترخت” می گوید : “در سال حدود ۲۰نفر به من مراجعه می کنند که خواهان ترمیم پرده بکارت خود هستند. همکاران من در سایر شهرها نیز مراجعین زیادی برای ترمیم پرده بکارت دارند.

     

     

    ترمیم پرده بکارت

     

     

    متناسب با این که وضعیت مراجعین چه باشد، در مورد ترمیم پرده بکارت تصمیم می گیرم. برخی را ترمیم و حدود نیمی از موارد را نیز رد می کنم. مثلا اگر دختری مورد تجاوز واقع شده باشد و آینده اش به خاطر این مساله به خطر افتد، عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهم.

     

    اما زمانی که زنی مراجعه می کند و می گوید که پس از طلاق و برای ازدواج دوم می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند، با تقاضایش مخالفت می کنم.”برای این دسته از زنان نیز راه حل دیگری در نظر گرفته شده است که همان استعمال داروی معجزه آفرین باکرگی است. از دیرباز و در سنن گوناگون، ظهور قطرات سرخ رنگ بر ملحفه ها، در شب عروسی شادی آفرین بوده است.

    نمایش پارچه ای با لکه های خون، با هلهله و “کل کشیدن” زنان خانواده همراه می شده است. این در حالی است که تنها در ۶۰درصد موارد، در اولین رابطه جنسی ، جداره واژن خراش بر می دارد و چند قطره ای خون می آید. با این وجود، در برخی موارد همان چند قطره، ناجی جان عروس است.
    امروزه رد پای این گونه سنن به کشورهای اروپائی نیز کشیده شده است. حاملین این سنن نیز عمدتا مهاجرین اند. “اینه که فان سومرن” در این مورد می گوید: ” بیشتر مراجعه کنندگان من را دختران مراکشی و ترک تشکیل می دهند. اما گاهی اوقات زنان هلندی نیز به من مراجعه می کنند. اما این دسته، زنانی هستند که به اسلام گرویده اند و برای ازدواج و یا روابط جدیدشان، خواهان ترمیم پرده بکارت اند.”


    به گفته “اینه که فان سومرن”، جامعه علمی و پزشکی هلند، انجام این عمل را بیهوده می داند چرا که هیچ ضرورت پزشکی و علمی در آن نیست. این عمل جراحی در کلینیک ها ی خصوصی صورت می گیرد.ممنوعیت ترمیم پرده بکارت تا کنون چندین بار در هلند مورد بحث واقع شده است.


    “اینه که فان سومرن” می گوید: ” قبل از این که سفارش ساخت این قرص ترمیم پرده بکارت را به داروخانه ها بدهم، تصمیم ام را با کمیسیون ویژه ای که مربوط به بررسی درجه اخلاقی و عرفی موضوع است، در میان گذاشتم . آنها ابتدا گفتند که ساخت و استفاده چنین قرصی از نظر اخلاقی به معنای مشارکت در فریب افرادی (مردانی) است که پس از دیدن مایع قرمز رنگ بر ملحفه های شب زفافشان، فکر می کنند زنشان باکره بوده است. اما من توانستم کمیسیون را قانع کنم که نجات زنی که ممکن است به خاطر باکره نبودن جانش را در قتل ناموسی از دست بدهد، مهم تر از این حرفهاست.”
    علاوه بر این، “اینه که فامن سومرن” با نقد دیگری نیز مواجه است و آن این که این گونه اقدامات و ارائه این گونه خدمات موجب حفظ سنن ارتجاعی می شوند. پاسخ وی به این گونه انتقادات این است: “بله درست است، به این ترتیب ما این سنن را حفظ کرده ایم اما زمان حفظ این سنن، چشمکی هم چاشنی آن می کنیم.”
    منبع:salamatnews.com

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:داروی معجزه آفرین ترمیم پرده بکارت ,
  • آیا «هرزه فیلم ها» در روابط جنسی همسران نقش دارند؟

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    آیا «هرزه فیلم ها» در روابط جنسی همسران نقش دارند؟

    همسران
    خوشبختانه کلاس‌هایی وجود دارند که به صورت جداگانه روش‌های بهبود رابطه جنسی را برای زنان و مردان آموزش می‌دهند.

     

    مطرح کردن اثرات و پیامدهای هرزه‌نگاری روی جوانان، بزرگسالان و همسران، از این ایده سرچشمه می‌گیرد که سکوت درباره این مسئله به هیچ‌وجه راه حل مناسبی نیست و فقط بر پیچیدگی و گسترش مشکل می‌افزاید.
    کشور ما گر چه جزو کشورهای مطرح در استفاده و تولید اثرات هرزه‌نگاری نیست، اثرات منفی استفاده از آن بر افراد جامعه امری بدیهی است و نیاز به تحقیق و بررسی دارد. پس در این متن قصد داریم شما را با برخی اثرات و پیامدهای هرزه‌نگاری یا همان پورنوگرافی آشنا کنیم.

    لازم به ذکر است که در زمینه پیامدهای هرزه‌نگاری، منابع فارسی کمی وجود دارد اما بسیاری از متون خارجی (متونی که عموما به زبان کشورهایی است که در تهیه و استفاده از هرزه‌نگاری در رتبه‌های اول هستند) نشان از فراوانی بالای اثرات منفی هرزه‌نگاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. پیامدهایی که در ابتدا آمده‌اند، بیشتر شامل جوانان و بزرگسالان می‌شوند و پیامدهایی که در انتها آمده‌اند، بیشتر شامل حال همسران و زندگی زناشویی است.

    وابستگی به هرزه‌نگاری

    بسیاری از افرادی که به طرف هرزه‌نگاری می‌روند، به مرور زمان به هرزه‌نگاری وابسته می‌شوند و به نظر می‌رسد هرزه‌نگاری به عنوان یک محرک قدرتمند جنسی در زندگی این افراد نقش بازی می‌کند. برای این افراد نسبت به هرزه‌نگاری مشغولیت ذهنی زیادی ایجاد می‌شود. دائما در پی تصاویر جدیدتر و گاهی خشن‌تر می‌گردند، تعداد دفعاتی که از موارد هرزه‌نگاری استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود، نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند و در ساعاتی که امکان استفاده ندارند دچار دلهره و اضطراب می‌شوند. این یعنی فرد به هرزه‌نگاری وابسته شده است.

    ایجاد باورها و نگرش‌های غلط جنسی

    به باور برخی از متخصصان علوم رفتاری، هرزه‌نگاری این توان را دارد تا به گونه‌ای بنیادی، اعمال، نگرش‌ها و باورهای جنسی افراد را تغییر دهد و حتی تعریف از رفتار جنسی را دگرگون سازد.

    خودارضایی شدید

    هرزه‌نگاری به اشکال مختلف آن به خصوص در مردان باعث تحریک شدید جنسی خواهد شد و در نهایت مشاهده می‌شود هر بار هرزه‌نگاری، حتی به صورت خفیف مانند تماشای یک عکس مستهجن، میل شدیدی برای خودارضایی در فرد ایجاد می‌کند و تا زمانی که فرد خودارضایی نکند، احساس تنش و اضطراب شدید خواهد داشت.

    انزوا و کاهش روابط اجتماعی

    پژوهشگران معتقدند گرایش و وابستگی به هرزه‌نگاری، سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌شود. این مشکل از آن رو است که فرد نیازهای جنسی خود را به واسطه استفاده از این تصاویر و خودارضایی مرتفع می‌سازد و بنابراین نیاز و تمایلی برای ارتباطات اجتماعی نخواهد داشت.

    احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

    اقدام به دیدن و استفاده از مواد هرزه‌نگاری می‌تواند افراد را وارد رابطه‌های جنسی خطرناک و ناشناخته‌ای کند که در آن احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز افزایش می‌یابد.

    مشکلات کاری و کاهش تعهد شغلی

    گرایش به هرزه‌نگاری برای بسیاری از افراد به حدی است که حتی در محیط کاری خود، بیشتر وقتشان را به یافتن و تماشای صحنه‌های مستهجن در اینترنت می‌پردازند و در نتیجه وقت کمتری برای انجام تعهدات شغلی خود خواهند داشت. از طرفی همیشه نگران این هستند که رئیس یا همکاران آنان از هرزه‌نگاری‌شان اطلاع پیدا کنند و در نتیجه مشکلاتی ایجاد شود. بنابراین کمبود وقت، استرس، تنش مخفی‌کاری و ... باعث کاهش تعهدات شغلی و ایجاد مشکلات کاری حتی در حد اخراج می‌شود.

    مشکلات قانونی


    هنگامی که افراد به سمت هرزه‌نگاری می‌روند، در رویارویی با آن گاهی کنترل خود را از دست می‌دهند و اقدام به اعمالی مانند تهاجم جنسی، آزار کودکان، مزاحمت تلفنی و ... می‌کنند که نتیجه این اعمال، ایجاد مشکلات و مسائل قانونی خواهد بود. در واقع میزان تحریک جنسی برخی از فیلم‌ها، عکس‌ها و متن‌های مستهجن، به حدی است که فرد، واقعیت‌سنجی خود را از دست می‌دهد و مهار کنترل غرایز برای او به شدت ضعیف می‌شود و در نهایت تحت تاثیر هیجانات ممکن است دست به اعمال خارج از عرف و قوانین اجتماعی بزند.

    ابتلا به انواع اختلالات و انحرافات جنسی

    گاهی مشاهده و شنیده می‌شود برخی افراد برای کاهش یا رفع اختلالات عملکردهای جنسی خود به سمت تماشای فیلم‌های مستهجن و هرزه‌نگاری می‌روند. این در حالی است که تحقیقات بیانگر آن است که هرزه‌نگاری خود عامل ایجادکننده یا تسهیل‌کننده بسیاری از اختلالات و انحرافات جنسی مانند کم‌میلی جنسی، بیزاری جنسی، انزال زودرس، عورت‌نمایی و ... است. در واقع وقتی فرد تمایل افراط‌گونه به فیلم، عکس، متن و اصوات مستهجن پیدا می‌کند، به مرور زمان برای به دست آوردن و تشدید توان جنسی خود دست به اعمالی می‌زند که انحراف‌گونه و بیمارگونه است یا زمینه رشد و تشدید انحراف و بدعملکردی را فراهم می‌کند.

    پیامدهای هرزه‌نگاری در همسران

    در میزان تمایل جنسی همسران به یکدیگر دو عامل نقش بسیار مهم بازی می‌کنند. یکی از این دو عامل، میزان تمایل پایه برای رابطه جنسی (یا لیبیدو) است که در درون هر کسی به صورت خدادادی نهاده شده است. میزان لیبیدو تعیین می‌کند که فرد بدون اینکه محرکی وجود داشته باشد، تا چه اندازه به رابطه جنسی تمایل دارد. عامل دیگر را تحریک‌پذیری جنسی می‌نامند، یعنی میزان تحریک جنسی وقتی که فردی در برابر محرک‌هایی مانند فیلم‌ها یا تصاویر و ... قرار می‌گیرد.

    وقتی زوجی برای مدتی طولانی با یکدیگر زندگی می‌کنند، عامل تحریک‌پذیری به تدریج کاهش پیدا می‌کند و رابطه جنسی‌شان صرفا تحت تاثیر لیبیدو اداره می‌شود. این کاملا طبیعی است که همسران برای برگرداندن شور و شوق سابق به رابطه‌شان به دنبال راه حل باشند. در واقع سالانه فیلم‌ها، تصاویر، مجلات و حتی بازی‌های کامپیوتری بسیاری برای برانگیختن و تحریک میل جنسی ساخته می‌شود اما این پرسش همیشه مطرح بوده است که آیا تماشای این‌گونه فیلم‌ها به همراه همسر برای افزایش تمایلات جنسی و افزایش شور و حرارت جنسی کار درستی است یا خیر؟
    پرسش دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان از این فیلم‌ها یا محتواها برای یاد گرفتن رابطه جنسی استفاده کرد؟

    این فیلم‌ها آموزشی نیست

    ممکن است تصور بسیاری از افراد این باشد که این فیلم‌ها می‌توانند اثر آموزشی موثری داشته باشند و برای جوانانی که منبعی برای یاد گرفتن مهارت‌های جنسی ندارند، مفید باشد اما این‌طور نیست. این فیلم‌ها به منظور کسب درآمد ساخته شده‌اند و تقریبا در هیچ کدام از آنها اثری از آموزش مشاهده نمی‌شود. در حقیقت فیلم‌های آموزشی بسیار اندکی وجود دارند که روش برقراری رابطه جنسی را به درستی نشان داده باشند.
    از سوی دیگر برخی ممکن است بگویند زوج‌ها با دیدن این فیلم‌ها می‌توانند مهارت‌ها یا روش‌های جدیدی یاد بگیرند. با این حال در بسیاری از فیلم‌های پورن روش‌های غیربهداشتی و ناسالم رابطه جنسی به نمایش گذاشته می‌شود که ممکن است همسران بدون توجه به اینکه این‌گونه فیلم‌ها همانند هر فیلم دیگری ساخته شده‌اند و طبعا برخی از صحنه‌های آن طبیعی نیست به تقلید از آنها بپردازند و خودشان را با مشکلات متعددی روبه‌رو کنند.

    فیلم‌های پورن و توقعات بالا

    یکی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است این‌گونه فیلم‌ها برای زوج‌ها ایجاد کنند، بالا بردن سطح توقع همسران از عملکرد جنسی همدیگر است. بسیاری از کسانی که در این‌گونه فیلم‌ها بازی می‌کنند به دقت از لحاظ زیبایی ظاهری و توانایی بالای جسمانی دستچین شده‌اند و از آنجا که این فیلم‌ها برای اهداف تجاری ساخته می‌شوند، در آنها دست به کارهایی می‌زنند که احتمالا در رابطه معمول زناشویی اتفاق نمی افتد. آنها برای انجام این کارها پول می‌گیرند و برای کسب درآمد بیشتر ممکن است دست به هر کاری بزنند. تماشای آنها می‌تواند به صورت ناخودآگاه این تصور را ایجاد کند که برای مثال اندام همسرمان بایستی شبیه چنین افرادی باشد یا همسرمان باید بتواند همه کارهایی را که بازیگران این فیلم‌ها انجام می‌دهند، انجام بدهد.

    تاثیر این فیلم‌ها روی افراد در پژوهش‌های مختلفی بررسی شده است. برای مثال پژوهشگران در یک مطالعه نشان دادند مردان پس از دیدن فقط 26 عکس و یک فیلم ویدئویی 6 دقیقه‌ای از خانم‌های برهنه، میزان جذابیت همسرشان را پایین‌تر ارزیابی کردند. دکتر زیلمن و دکتر بریانت نیز مشاهده کردند فقط پس از پنج ساعت تماشای فیلم‌های پورن در طی شش هفته، میزان رضایت جنسی زنان و مردان کاهش یافت. کسانی که در این پژوهش شرکت کرده بودند پس از شش هفته از ظاهر جسمانی، عواطف و عملکرد جنسی همسرشان رضایت کمتری داشتند.

    فیلم‌های پورن، زن و مرد را به یک اندازه تحریک نمی‌کند

    اصولا صنعت تولید فیلم‌های پورن برای تحریک و لذت مردان به وجود آمده و حتی وقتی سازندگان این‌گونه فیلم‌ها متوجه درآمد بالای این صنعت شدند و تصمیم گرفتند برای خانم‌ها هم فیلم‌هایی بسازند، این فیلم‌ها آنقدر که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت. دلیل این امر طبیعت و ماهیت متفاوت زنان و مردان است. در حالی که برای مردان دیدن تصاویر تحریک‌کننده به هر صورتی جذاب است، برای خانم‌ها دیدن صحنه‌هایی که در آن صرفا به رابطه جنسی می‌پردازد و در آنها از عاطفه خبری نیست، جذابیتی ندارد. زنان در خیال‌پردازی‌های خود نیز بیش از آنکه به صرف شرکت در رابطه جنسی فکر کنند، رویدادهایی مانند عاشق شدن یا وقت گذراندن با همسرشان را تصور می‌کنند. به همین دلیل است که زنان و مردان به یک اندازه تحت تاثیر این فیلم‌ها قرار نمی‌گیرند.

    تحریک نشدن از طریق دیدن این فیلم‌ها ممکن است باعث شود زن به اندازه همسرش برای برقراری رابطه جنسی آماده نباشد و به همین دلیل ناهماهنگی بین همسران آنها را دچار مشکل کند. در حقیقت در جزوه‌ای آموزشی که توسط دانشگاه مینه‌سوتا منتشر شده است، عنوان می‌شود 21 درصد زنانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند، آن را نتیجه مستقیم استفاده همسرشان از فیلم‌های پورن می‌دانند.

    فیلم‌های پورن و صمیمیت

    پژوهشگران نشان داده‌اند تماشای فیلم‌های پورن در مردان با بی‌تفاوتی نسبت به زنان، بی‌ارزش تلقی کردن تک‌همسری، شک کردن درباره ارزش ازدواج و کاهش تمایل به بچه‌دار شدن همراه است. دکتر زیلمن و دکترجاد ترس از صمیمیت می‌شود. این فیلم‌ها باعث می‌شود مرد برای تمایل به رابطه جنسی بیش از تمایل به برقراری رابطه واقعی اهمیت قائل شود و توانایی‌اش برای صمیمیت عاطفی کاهش پیدا کند.

    فیلم‌های پورن و مشکلات فردی

    مارتین هانت، سرپرست پژوهشی که در دانمارک روی اثرات پورن صورت گرفت، معتقد است بسیاری از افراد خودشان را در برابر اثرات مخرب رسانه‌ها ایمن می‌دانند و برای توجیه کار خودشان، صرفا بر جنبه‌های مثبت دیدن این‌گونه فیلم‌ها تکیه می‌کنند. با این وجود مطالعات بسیاری نشان داده است که تماشای این فیلم‌ها باعث بروز مشکلاتی برای فرد، همسر و جامعه می‌شود. برای مثال متخصصان عصب‌شناسی به این نتیجه رسیده‌اند که تماشای زیاد این‌گونه فیلم‌ها باعث از بین رفتن واکنش‌های جنسی در مردان جوان سالم می‌شود.

    همچنین در سال 2006 موریسون و همکارانش به بریانت در سال 1988 پژوهشی انجام دادند که نشان می‌داد رویارویی با فیلم‌های پورن باعث می‌شود افراد برای رابطه جنسی بدون عاطفه اهمیت بیشتری قائل شوند.

    نکته جالب پژوهش آنها این بود که نتیجه پژوهش آنان هم درباره زنان و هم درباره مردان صدق می‌کرد. تماشای این‌گونه فیلم‌ها باعث می‌شود رابطه جنسی به جای تعاملی معنادار با همسر به یک رفتار بی‌معنا تبدیل شود. همچنین در پژوهش‌ها نشان داده شده که هم زنان و هم مردان استفاده از این فیلم‌ها را نوعی خیانت به رابطه می‌دانند که انحصاری بودن رابطه را از بین می‌برد. این فیلم‌ها به خصوص برای زوج‌هایی که درباره روابط جنسی با یکدیگر مشکل دارند یا نمی‌توانند به همدیگر اعتماد کنند می‌تواند بسیار مخرب باشد.

    دکتر گری بروکس بر این باور است که استفاده از پورنوگرافی در مردان باعث ای این نتیجه رسیدند که رابطه معناداری بین تماشای فیلم‌های پورن و اعتماد به نفس جنسی پسران دانشجو وجود دارد. همچنین دکتر اسکینر در پژوهشی که به صورت اینترنتی روی حدود 450 نفر انجام داد به این نتیجه رسید که بین تماشای این فیلم‌ها و افسردگی رابطه‌ای قوی وجود دارد. یعنی کسانی که چند بار در هفته یا روز به تماشای این فیلم‌ها می‌پردازند، نمره‌های بسیار بالایی در تست‌های افسردگی به دست می‌آورند.

    همچنین مطالعات متعددی نشان داده است که تماشای این‌گونه فیلم‌ها باعث به وجود آمدن رفتار پرخاشگرانه می‌شود. تماشای این فیلم‌ها می‌تواند به نوعی اعتیاد تبدیل شود؛ به صورتی که زن یا مرد بدون دیدن این فیلم‌ها نتوانند با همسرشان رابطه جنسی برقرار کنند یا بدتر از آن تماشای این فیلم ها را به رابطه جنسی سالم با همسرشان ترجیح دهند.

    نتیجه‌گیری

    تماشای فیلم‌ها یا عکس‌های پورن نه‌تنها صمیمیت و شور و تمایل جنسی بین همسران را افزایش نمی‌دهد بلکه به شیوه‌های گوناگون باعث تخریب رابطه عاطفی بین همسران هم می‌شود. بنابراین برای بهتر کردن رابطه با همسرمان چه کار باید بکنیم؟

    کتاب بخوانید: کتاب‌های بسیار خوبی وجود دارند که اصول ابتدایی برقراری رابطه جنسی لذتبخش و پایدار را آموزش می‌دهند. از این کتاب‌ها می‌شود برای بهبود رابطه جنسی استفاده کرد.

    با همسرتان صحبت کنید: از همسرتان بخواهید روش‌هایی را که باعث افزایش لذت او می‌شود، برایتان توضیح دهد. شما نیز برای او توضیح دهید چه چیز را بیشتر دوست دارید.

    در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید:
    خوشبختانه کلاس‌هایی وجود دارند که به صورت جداگانه روش‌های بهبود رابطه جنسی را برای زنان و مردان آموزش می‌دهند. شرکت در چنین کلاس‌هایی باعث می‌شود که بدون آسیب رساندن به صمیمیت رابطه‌تان اطلاعات آموزشی سالم و مناسب را به دست بیاورید.

    با یک مشاور متخصص مشورت کنید: در صورتی که از روش‌های بالا نتیجه نگرفتید یا اگر به جز در حوزه مسائل جنسی در حوزه‌های دیگری نیز احساس مشکل می‌کنید، حتما مشکلتان را با یک مشاور متخصص در میان بگذارید.



    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:آیا «هرزه فیلم ها» در روابط جنسی همسران نقش دارند؟,جنسی,
  • غذاهای مفید برای سلامت جنسی

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    غذاهای مفید برای سلامت جنسی

    سلامت جنسی
    تحقیقات نشان داده است که 20 درصد از جمعیت جهان دچار اختلالات جنسی هستند.

     

    سلامت جنسی ، بخش مهمی از سلامت روانی است که در روابط زناشویی و زندگی مشترک زوج ها تاثیر مستقیم دارد، به همین دلیل داروهای شیمیایی زیادی هم در این حوزه تبلیغ می شود که بسیاری ازآنها دروغین است . این نوشتار به نقش برخی مواد خوراکی در سلامت جنسی می پردازد .

    ناتوانی‌ جنسی‌ در مردان‌ عبارت‌ است‌ از ناتوانی‌ پایدار در دستیابی‌ به‌ حفظ‌ نعوظ ، تقویت قوای جنسی و میل جنسی فرد که‌ برای‌ مقاربت‌ ضروری‌ است‌. تحقیقات نشان داده است که 20 درصد از جمعیت جهان دچار اختلالات جنسی هستند.

    بسیاری از مسائل جنسی مانند فقدان میل جنسی، ناتوانی جنسی، ارضای زودرس، خستگی جنسی، ناباروری و دیگر مسایل، ریشه در عدم تعادل مواد شیمیایی و هورمون ها در بدن دارند. سروتونین یک ماده شیمیایی است که توسط مغز تولید می شود و نقش مهمی در اعمال جنسی ایفا می کند. استرس از جمله عواملی است که باعث کاهش سروتونین می شود که خود منتج به انزال زودرس و کاهش مقدار اسپرم در مردان می گردد.

    مواد غذایی که دارای اسید آمینه تریپتوفان هستند، در کاهش استرس و افزایش سروتونین موثرند. غذاهای غنی از تریپتوفان شامل ماهی، شیر، عسل، گوشت بوقلمون، گردو، موز، تخم
    مرغ و گوشت گوساله کم چرب هستند. همچنین استفاده از مواد غذایی زیر برای تقویت قوای جنسی توصیه می شود.

    آب انار:

    بر اساس پژوهشهای انجام شده، میزان اختلال نعوظ در مردان به دنبال مصرف آب انار به میزان
    قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار
    طبیعی نوشید. این نوشیدنی در فصل پاییز به راحتی در دسترس است اما در دیگر فصلها می‌توان
    از رب انار استفاده کرد. شربتی با غلظت دلخواه از رب انار تهیه کنید و روزانه یک لیوان از آن را بنوشید. هرگز از آب انار غافل نشوید .

    سالاد میگو:


    میگو سرشار از عنصر روی است و سبزیجات برگ پهن مثل کاهو مقدار زیادی اسید فولیک دارند. گوجه فرنگی و لیموترش با مقادیر بالای ویتامین ث و روغن زیتون با ویتامین ای مکمل مناسبی برای این سالاد هستند. این سالاد با رساندن مواد لازم قدرت اسپرم سازی را افزایش می‌دهد. به آقایان توصیه می‌کنیم  با مصرف حداقل هفته‌ای یکبار از این سالاد قوای جنسی خود را تقویت کنند.

    سوپ جو:

    جو باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان می‌شود. اشتباه نکنید ؛ این افزایش هورمون در مردان اتفاق می‌افتد و در خانمها هیچ گونه تاثیر هورمونی ندارد. هورمون تستوسترون برای
    افزایش میل جنسی لازم است . این سوپ اگر با برخی سبزیجات معطر بخصوص نعنا و ترخون
    تهیه شده باشد بسیار مقوی‌تر خواهد شد .

    اسفناج:

    این سبزی سرشار از منیزیم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می‌شود. به این ترتیب جریان
    خون اندام تناسلی قدرت لازم را تامین می‌کند.

    لیمو ترش:

    این میوه خوش عطر و طعم، با تامین ویتامین ث کافی، تاثیر بسزایی بر تولید و تحرک سلولهای
    اسپرم دارد.

    زغال اخته:

    این میوه ترش و خوشمزه دارای فیبرهایی است که مانع از جذب کلسترول در دستگاه گوارش
    می‌شود. در نتیجه احتمال رسوب این چربی در رگها کاهش می‌یابد و کمک موثری بر افزایش
    جریان خون خواهد بود. علاوه بر این اثر طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدتی بر جریان خون دارد که
    بعضی از متخصصین تغذیه از آن به عنوان ویاگرای طبیعی نام برده‌اند .

    عسل:

    عسل یکی ازشگفتیهای طبیعت است. ماده‌ای که حاصل فرایندی ساده بر روی شهد گلها در
    بدن زنبور عسل است. انسان با وجود پیشرفت غیر قابل انکار تکنولوژی هنوز نتوانسته است
    عسل مصنوعی بسازد. عسل با داشتن انواع ویتامینهای گروه ب می‌تواند در تولید هورمون
    تستوسترون موثر باشد. پژوهش ها نشان داده‌اند که ماده‌ای حاوی عنصر بور در عسل وجود دارد
    که جریان خون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد .

    آووکادو:

    آووکادو حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که در متابولیسم پروتئین در بدن نقش دارد. در ضمن به علت داشتن ویتامین B6 سبب تولید هورمون مردانه می شود. پتاسیم موجود در آووکادو در تنظیم فعالیت غده تیروئید موثر می باشد که خود در ترشح هورمون های جنسی در بدن مهم است.

    انجیر:

    انجیر به علت داشتن اسیدهای آمینه مختلف قوای جنسی را تقویت می کند.

    دانه های روغنی مخصوصا بادام:

    بادام یکی از منابع مهم اسیدهای چرب است که در تولید هورمون های جنسی مخصوصاً در مردان نقش شناخته شده ای دارد.

    تخم مرغ:

    تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه، املاح و ویتامین ها مخصوصاً ویتامین های گروه B  است که استرس را در بدن تخفیف می دهد و نوعی موازنه در ترشح هورمون های جنسی به وجود می آورد.

    مارچوبه:

    مارچوبه به علت ترکیبات مهم آن مخصوصا ویتامین E در تولید و ترشح هورمون مردانه تستوسترون نقش دارد و یکی از غذاهای شناخته شده در تقویت قوای جنسی است.

    ریحان:

    ریحان یکی از غذاهای محرک قوای جنسی در خانم ها شناخته شده است.

    موز:

    موز به علت آنزیم های مختلف موجود در آن به همراه مواد انرژی زا و املاح و ویتامین های ضروری در تولید هورمون تستوسترون نقش دارد و قوای جنسی را تقویت می کند.

    کرفس:

    کرفس حاوی مقدار زیادی Androsterone است که نوعی تمایل جنسی در شخص به وجود می آورد.

    ماهی پرچرب:

    ماهی پرچرب به علت داشتن اسیدهای چرب امگا3 و انواع ویتامین های B و پروتئین با کیفیت بالا در تولید هورمون های جنسی نقش دارد.

    جگر:

    جگر حاوی مقدار زیادی از مواد غذایی است که در سلامتی و تقویت قوای جنسی نقش دارند.


    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:غذاهای مفید برای سلامت جنسی,
  • چگونه به سوالات جنسی کودک پاسخ دهیم؟

    • دسته بندی:<-CategoryName->

    چگونه به سوالات جنسی کودک پاسخ دهیم؟

    کودک
    از انجام هرگونه رفتار جنسی در برابر دید کودک خودداری کنید و از ابراز احساسات شدید بپرهیزید.


    بعضی‌ها از وقتی در نقش پدر و مادر قرار می‌گیرند، جرات و جسارت پاسخ به سوالات جنسی کودک‌شان را ندارند. این والدین بر این باورند که پاسخ به این سوالات از موقعیت و جایگاه والد بودنشان می‌کاهد و چشم و گوش بچه‌ها را باز و آنها را گستاخ می‌کند.

    برخی والدین اگر به این سوالات پاسخ دهند یا اطلاعات زیادتری که متناسب با سن کودک نیست در اختیار او می‌گذارند یا صداقت در بیان این مطالب را ندارند. برخی هم برای شانه خالی‌کردن از این وظیفه مهم، شرم و حیا را بهانه می‌کنند، اما باید بدانید سوالات جنسی کودک از چهار، پنج سالگی شروع می‌شود و این یکی از مراحل طبیعی تکامل جنسی اوست که اگر بدرستی پاسخ نگیرد، کنجکاوی جنسی او بیشتر می‌شود و در این حال، چه بسا که او به خطا برود.

    در تربیت جنسی، درک دقیق والدین از شرایط کودک بسیار مهم است و نباید به سوال یا بیداری جنسی او بی‌اعتنایی کرد یا با نصیحت و پند افراطی، کودک را ترساند.

    والدین باید بدانند و آگاه باشند گرچه بلوغ جنسی در سنین بالاتر از دبستان اتفاق می‌افتد، اما تمایلات جنسی و سوالات پیرامون آن تنها مختص به دوره بلوغ نیست و بلکه مدت‌ها پیش از آن به صورت احساسی ویژه در کودک پدید آمده و بسیاری از عادت‌های نامناسب کودک که از نگاه پدر و مادر مخفی می‌ماند، در این دوره  شکل می‌گیرد.

    تربیت جنسی با آموزش جنسی تفاوت دارد

    بیشترین پرسشی که والدین از روان‌شناسان و مشاوران مسائل جنسی می‌کنند، این است که تربیت جنسی با آموزش جنسی چه تفاوتی دارد و چگونه می‌توان به سوالات جنسی کودک پاسخی ساده و منطقی داد؟

    کبری ایمان‌نژاد، کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی به این سوالات پاسخ می‌دهد:

    تربیت جنسی با آموزش جنسی تفاوت دارد. آموزش جنسی شرح جزئیات روابط و مراحل جنسی است اما آنچه در تربیت جنسی مطرح است، ارائه مجموعه اطلاعات جسمانی، روانی، اجتماعی و دینی در مورد مسائل جنسی یا در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در مورد مسائلی است که با غریزه جنسی کودک مرتبط است و آموزش آن از سال‌های اول زندگی کودک شروع می‌شود. در این سال‌ها باید مسائلی به کودک آموزش داده شود که ممکن است ارتباطی با آموزش جنسی نداشته باشد، اما بعدها همین موارد در روابط و تعاملات جنسی به او کمک خواهد کرد.

    سوال جنسی کودک جواب ساده می‌خواهد

    سن مناسب برای آگاه‌کردن کودک از مسائل جنسی زمانی است که او سوال جنسی می‌کند و شروع آن در کودکان متفاوت است. به گفته والدین، اولین و مهم‌ترین سوالی که کودک می‌پرسد این‌ است که بچه چطور ایجاد می‌شود و چگونه به دنیا می‌آید؟

    ایمان‌نژاد در پاسخ می‌گوید: ما نباید به کودکمان دروغ بگوییم یا سوال او را بی‌جواب بگذاریم. والدینی که به سوال جنسی کودک پاسخ نمی‌دهند یا به کودک می‌گویند او را از بیمارستان گرفته‌اند یا از کسی خریده یا از جایی آورده‌اند یا آن‌که القا می‌کنند که بچه از خوردن چیزی از سوی پدر و مادر و بزرگ شدن او در شکم مادر ایجاد می‌شود، باعث ایجاد ترس و دلهره در کودک شده و روان او را بیمار می‌کنند.

    داستان را این‌گونه بگویید

    می‌توانید برای ارائه یک داستان منطقی از یک روان‌شناس کمک بگیرید یا با زبانی کودکانه برای فرزندتان این‌گونه توضیح دهید، وقتی پدر و مادر می‌خواهند که بچه‌ای داشته باشند با یکدیگر از خداوند درخواست می‌کنند که به آنها بچه‌ای بدهد. خداوند هم یک کودک زیبا در شکم مادر قرار می‌دهد. آن کودک طی 9 ماه در شکم مادر بزرگ می‌شود و پس از گذشت این مدت در بیمارستان توسط پزشک به دنیا می‌آید، اما شاید کودک بپرسد که چرا پدرها، بچه به دنیا نمی‌آورند؟ بازهم می‌توانید با زبانی کودکانه بگویید خداوند بدن پدر و مادر را متفاوت آفریده است و فقط مادرها می‌توانند بچه به دنیا بیاورند.

    اگر کودک به تفاوت‌های جنسی پی ببرد

    سوال جنسی دیگر آن‌که وقتی کودک متوجه تفاوت‌های آناتومی بدن خود در مقایسه با جنس دیگر می‌شود چگونه باید با او رفتار کنیم؟

    ایمان‌نژاد می‌گوید وقتی کودک از والدین خود این تفاوت را می‌پرسد، فرصت مناسبی است که هویت جنسی‌اش را به او بشناسانیم. اما چگونه؟ این روان‌شناس می‌گوید از فرزندتان بخواهید که به تفاوت‌های ظاهری پدر و مادر یا خواهر و برادرش توجه کند، سپس به او بگویید این تفاوت‌ها در همه قسمت‌های بدن ما وجود دارد و این خواست خدا بوده است.
     پنج-شش سالگی سن تمیز کودک است و او می‌تواند نوع جنسیت را تشخیص دهد و تا حدودی فرق میان دختر و پسر را بفهمد. اگر به کنجکاوی‌های جنسی کودک بها ندهیم و کودک را با تفاوت‌های جنسی‌اش آگاه نکنیم، خیالات نادرستی در ذهنش پرورش خواهد داد و اگر شناسایی این تفاوت‌ها را به خود کودک محول کنیم، کودکان به بهانه‌های مختلف مکان‌هایی تنها و خلوت را پیدا می‌کند و به بررسی بدن یکدیگر می‌پردازند.

    فکر کودک را منحرف کنید

    «وقتی کودک توانایی حرکتی پیدا می‌کند و بدن خود را لمس و کشف می‌کند، اندام تناسلی خود را هم پیدا می‌کند. کاملا طبیعی است و با بزرگ‌شدن کودک از بین می‌رود.»

    این را ایمان‌نژاد می‌گوید و ادامه می‌دهد والدین در زمان کسب این تجربیات نباید کودک را دعوا کرده و او را شرمگین کنند بلکه باید از پیش هر کاری که توجه کودک را به این ناحیه و اهمیت و معنای آن جلب می‌کند، دور کنند.

    فعالیت‌ها یا سوالات جنسی کودک در این دوره ناشی از احساس حقیقی جنسی او نیست بلکه احساسی مشابه بزرگ‌ترها، اما کاذب است که تحریک آن منجر به بلوغ زودرس جنسی و بروزعادات نامناسب در کودک می‌شود.  
    این روان‌شناس با تاکید بر این‌که برخی کودکان بخصوص پسرها در مهد، مدرسه یا زمان‌هایی که در خانه مکانی خلوت پیدا می‌کنند، به کنجکاوی‌های جنسی روی می‌آورند، می‌گوید: پدر و مادر یا اولیا و مربیان باید نظارت کامل بر بازی‌ها و عملکرد بچه‌ها داشته و با رفتاری ملایم و با منحرف‌کردن ذهن کودک، رفتارها و بازی‌های جنسی او را بتدریج محدود کنند.

    به توصیه روان‌شناسان و کارشناسان دینی، قبل از بروز عادات نامناسب کودک به این نکات توجه کنید: 

    لباس و پوشک کودک را در مکان‌های خلوت و به دور از نگاه دیگران تعویض کنید. اگر کودک متوجه اندام تناسلی خود شد، حواس او را پرت کنید. کودک دختر و پسر را همزمان به حمام نبرید و در زمان استحمام کودک، لباس‌های زیر خود را حفظ کنید.

    اگر کودکان در جایی خلوت در حال بازی بودند، به بهانه‌های مختلف به آن مکان رفت و آمد کنید تا بدانند هیچ کجا کاملا امن و خالی از مراقب نیست. بستر خواب کودکان را از یکدیگر جدا کنید. از پوشیدن و پوشاندن لباس‌های تنگ و محرک اجتناب کنید. از انجام هرگونه رفتار جنسی در برابر دید کودک خودداری کنید و از ابراز احساسات شدید بپرهیزید.

    نوازش هم حد و مرز دارد

    برخی روان‌شناسان معتقدند در بسیاری موارد، والدین به صورتی ناخودآگاه با نوازش‌هایی نابجا محرکی برای فرزندان خود می‌شوند.

    ایمان‌نژاد می‌گوید با همه توجهی که اسلام به رشد عاطفی و تقویت آن در کودک داشته است، از حدود سنین تمیز برای آن حد و مرز و مراقبت‌هایی در نظر گرفته است.
    لمس و نوازش کشاله ران، کفل و دیگر نقاط حساس بدن، برای کودک هیجان‌انگیز بوده و احتمال لذت‌جویی او را بالا برده و ادامه‌دار می‌کند البته این را بدانید نوازش بخشی از آموزش جنسی کودک به حساب می‌آید و از طریق آن کودک دریافت عشق و محبت را می‌آموزد و سرچشمه پیدایش عواطف است، اما اگر از حد بگذرد، خطرآفرین شده و یکی از عواملی است که می‌تواند باعث بروز زودهنگام بلوغ جنسی و پیدایش عادات نامناسب در کودک شود.

    از دیدگاه برخی نظریه‌های روان‌شناسی کودکان از آغاز تولد آماده دریافت لذات جنسی بوده و از همین زمان رفتارهای جنسی آنها در حال شکل‌گیری است.

     
    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

    دانلود + ادامه مطلب
  • نوشته : Admin
  • تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:چگونه به سوالات جنسی کودک پاسخ دهیم؟,

  • msinadownload

    Admin

    msinadownload

    http://msinadownload.loxblog.ir

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود

    وقتی شما گرم هستيد اما همسرتان سرد است

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود

    Wellcome To My Web Email:msinadownload@gmail.com دانلود نرم افزار.كتاب.موبايل.عكس.آهنگ.مقالات و...

    Djsina Download | بزرگترين مرجع دانلود